Saturday 19 May 2012

Aku Wanita Biasa

Tajuk post hari ini selaras dengan tajuk lagu di blog ini....Rasa berjuta-juta lagu yang ada di dunia ni....aku terpanggil untuk meletakkan lagu ni..tapi mengapa?? dah sah sebab aku ni pun kategori wanita biasa juga....yang ada perasaan sayang...yang ada perasaan ingin disayangi....uhhh, tapi ini bukan nak cerita tentang kisah cinta aku yang dulu-dulu itu yek...bagi aku barang yang lepas jangan dikenang...itu hanyalah tinggal sejarah...walaupun cukup memberikan pengalaman yang sangat berharga dalam hidup aku....

Perasaan sayang bagi aku...amatlah pelik dan aneh..suka-suka hati aje perasaan sayang itu akan terbit dari dalam hati...dan kadang-kadang tanpa sedar...eh, sayang itu sudah hilang dari hati...huhuhuhu....tentu kalian juga pernah mengalaminya kan..kan...kannnn....

ok, berbalik kepada tajuk entry "aku wanita biasa" ni....aku nak sesuaikan dengan tahap kondisi aku pada masa ini yang sarat mengandung 9 bulan 1 minggu 5 hari....hurmm, bunyi macam perut aku da terboyot-boyot....dan jalan pun da terkedek-kedek aje kan....hahaha..tapi tanyala rakan sejawatku, aku masih lagi boleh memakai baju kurung....malahan, sebenarnya........aku tak pernah beli dan pakai pun baju mengandung....yang ada pun hanyalah jubah je...

"aku wanita biasa"...jadi aku akui yang aku agak gerun rupanya nak pergi ke hospital....dan makin aku tontoni video ibu bersalin di youtube itu, membuatkan aku makin takut nak beranak..hahaha....pelikkan? lagilah pelik bagi rakan-rakanku yang memang tahu kebrutalan... keganasan....keselambaan...kelasakan aku selama ini...huhuhu, pe nak buat...<aku wanita biasa...rupanya> walaupun dulu-dulu tu tahap memikul M16 berjalan kaki..tidur di hutan..eh, tak takut pulak yerkkkk...

faktanya, aku mana lah pernah sakit hingga tahap lepak di wad melainkan bulan April tempoh hari akibat keracunan makanan...itupun perasaan aku da tahap syahdu air mata berlinangan....duduk wad tanpa ada tetamu yang datang melawat membawa buah tangan...roti....air soya...hukhukhuk... .melainkan suami aku sorang aje yang setia menanti....

dek kerana aku ini <wanita biasa> aku mohon doakanlah kesihatan..keselamatan...aku dan bayiku ini...sepanjang tempoh aku mengandung hingga saat melahirkan bayiku....aku ingin memohon ampun maaf kepada semua pembaca blogku....mungkin terdiri daripada saudara maraku, sahabat handaiku, rakan sekerjaku, anak-anak didikku...sesiapa sahaja yang mengenali diriku ini agar memaafkan segala kesalahan tutur kata dan perbuatan yang telah mengguris dan menyinggung hati kalian...sesungguhnya, aku ni wanita biasa....segala yang baik datangnya daripada Allah SWT, yang buruk-buruk itu memanglah silapku sendiri.....sekian...


No comments:

Post a Comment

INARA AISYA

Terlalu pantas cara kelahiranmu, Inara Aisya. Asalnya ibu hanya ke klinik pakar O&G Hospital Ampang hanya untuk rutin pemeriksaan setela...