~Mencari timba si anak dara~Di bawah sarang burung tempua~Salam sembah pembuka bicara~Selamat datang untuk semua~

Sunday, 3 March 2013

AS Beauty....Insha-Allah, selamanya.....

Assalamualaikum,

>>AS Beauty? apa tu? oh, produk kecantikan ye? 

Betullah tu tekaannya....ye, produk kecantikan...buatan Malaysia...bahan-bahan yang digunakan pun...memang ada di Malaysia...ada juga di belakang rumah kita je....macam kunyit tu.... 

>>Berkesan ke? eeee....sorry, saya tak percaya buatan Malaysia....saya guna produk antarabangsa....barangan import...artis luar negara yang jadi dutanya.....tak kisahlah harga beratus-ratus pun....

Berkesan...hasilnya sama macam kita gunakan produk antarabangsa...malah produk ini halal...dan selamat.... memang harganya murah sahaja....untuk cantik, kita tak perlukan buang duit yang banyak...memadailah kita pandai memilih dan membuat keputusan yang bijak.

>>Betul ke berkesan ni?? Siapa artis yang gunakan produk ini? 

Oh, produk ini tidak memerlukan bantuan artis untuk melariskannya... Produk ini dikenali daripada mulut ke mulut...contohnya, Mak Cik Peah Kantin Sekolah gunakan produk ini...mukanya jadi cantik berseri..semua jeragat hilang..tentulah cikgu-cikgu kat situ iri hati dan bertanya produk yang digunakan....Sebab itulah, produk ini makin dikenali dan bertambah bilangan pengguna walaupun tidak mengiklankannya dalam televisyen, radio dan majalah.....

>>Errrr.....berapa harganya kalau murah sangat tu?

Kalau baru peringkat ingin mencuba...boleh beli pek percubaan...hanya RM50 sahaja...insha-Allah dalam dua minggu sudah boleh nampak perubahannya...jika betul cara penggunaannya.

hahaha, begitulah serba sedikit pengalaman yang aku alami semasa memperkenalkan produk ini...aku menggunakan produk ini sejak Mei 2012 hingga sekarang...antara faedah yang aku peroleh ialah:

1. Jimat duit : dengan hanya satu set lengkap produk ini iaitu RM120..aku boleh gunakan selama tiga bulan...siap kongsi dengan suami aku lagi tu..


2. Jimat masa : dulu aku ambil masa yang lama untuk bersiap...mula-mula basuh muka...pakai toner...pakai serum...pakai pelembap..pakai sunblock...pakai bb cream..pakai bedak...fuhhh...
sekarang aku basuh muka, pakai krim siang...sapu bedak...siap!! 

3. Muka makin bersih : dulu aku perlu picit keluarkan biji nasi kat hidung tu...kadang-kadang beli scrub foam je...beli ubat jerawat lagi...huhuhu...sekarang? tak payah da...sebab da tak ada masalah begitu lagi....kalau adapun jerawat manja yang keluar tu, memadai guna krim malam secara konsisten...hilanglah nanti...

tak percaya lagi???? hahaha....ada aku kisah...



Jika berminat, hubungi aku ye... 




Selamat Tinggal Sahabat...

Assalamualaikum....


Aku masih lagi berduka...apabila mendapat perkhabaran tentang pemergian rakan sahabatku yang dijemput pulang oleh Malaikat Izrail untuk menemui Yang Esa...Setiap tahun aku kehilangan rakan...yang terbaru ialah sahabat baikku semasa di SM JAIM Merlimau dahulu...allahyarhamah Tutti Hayati Mohd Salleh....aku baru sahaja menelefon arwah Januari lalu untuk bertanya khabar...pada masa itu, dia sedang sakit dan berada di hospital di Kuantan...aku hanya mendoakan agarnya cepat sembuh...Namun, kita hanya merancang...Allah penentu segala...sahabatku menghembuskan nafas yang terakhir pada hari Jumaat, 22 Februari lalu....akibat kuman SLE yang sudah menjangkiti paru-paru...

Allahyarhamah seorang sahabat yang sangat baik, lemah lembut percakapannya, suka menolong dan menasihatiku.....dahulu kami bagaikan kembar kerana sama tinggi....


Aku doakan semoga arwah Tutti Hayati (sebelah kanan) berada dalam kalangan mereka yang dirahmati Allah...dan masuk syurga. Insha-Allah. al-Fatihah.

Kedua,

Seorang sahabatku yang bersama-sama belajar di Institut Pendidikan Perempuan Melayu Melaka iaitu, allahyarham Jambori Mikat juga telah dijemput untuk menemui Yang Esa akibat kemalangan jalan raya. Allahyarham seorang rakan yang suka bercerita, menasihati dan juga berjenaka...sudah tentu aku terasa kehilangannya kerana dia selalu memberi komen dalam setiap post di laman muka buku.


Ini ialah keratan akhbar tentang berita kemalangan arwah. Semoga arwah juga berada dalam kalangan mereka yang beriman. Insya-Allah. al-Fatihah..


Ketiga,

Sahabatku allahyarhamah Hazlinah Abu Samah yang selalu kutemui apabila menghadiri mesyuarat ketua panitia Bahasa Melayu semasa mengajar di Melaka dahulu. Kami sering bertukar-tukar cerita, pendapat dan kisah apabila berjumpa. Tambahan pula, kawan baik arwah juga merupakan kawan baikku semasa belajar di IPPM. Jadi makin lama hubungan kami makin erat. Namun arwah telah ditimpa kemalangan berdekatan kampung aku hingga meragut nyawanya. Aku sempat menziarahi jenazah arwah di Hospital Jasin.



Aku doakan allahyarhamah berada dalam kalangan mereka yang dirahmati Allah....insha-Allah. al-Fatihah....

Keempat,

Sahabatku allahyarhamah Noor Azfa binti Zainal Abidin...rakan sepengajian di Kolej Ugama Sultan Zainal Abidin (KUSZA) dan juga UKM..Kami belajar dalam bidang yang sama iaitu Bahasa dan Kesusasteraan Arab...aku selalu menemani arwah ke HUKM untuk mendapatkan pemeriksaan doktor..pada masa itu, arwah menghidapi tiroid. arwah seorang rakan yang manja tetapi tegas..maklumlah arwah anak bongsu....berita pemergian arwah telah disampaikan oleh sahabat kami juga, Yati... Arwah meninggalkan dunia yang fana ini akibat sakit athma....


(Arwah berdiri di belakang kedua dari kanan)

Selamat Tinggal sahabat-sahabatku....insha-Allah suatu hari nanti aku juga akan pergi ke sana seperti kalian...kita tidak tahu apa yang akan berlaku  esok atau lusa...

sesungguhnya mengingati mati itu sunat...supaya kita sentiasa sedar diri dan bangkit daripada kealpaan duniawi. ingatlah mati itu pasti...bukan orang tua atau orang yang sakit tenat sahaja yang akan pergi tetapi sering berlaku yang muda lela...sihat sejahtera juga dijemput pulang oleh si malaikat maut.



Tesis Aku Lahhhhh...

Assalamualaikum..

Hari ini hari Ahad...masa berehat di samping kerja-kerja sekolah yang tidak pernah nak surut...aku sepatutnya menyiapkan Headcount untuk subjek yang aku ajar...tapi aku jadi agak malas hehehe...ye la, setiap hari aku bekerja...termasuklah Sabtu..kerana aku mengajar kelas tambahan untuk murid UPSR....jadi, aku rasa aku nak rehat sekejap daripada memikirkan hal sekolah....

Oleh itu, aku pun berjalan-jalan ke blog yang ada dalam internet ini....tiba-tiba....jeng..jeng...jeng...aku terkesima...terkejut...teruja....apabila melihat sebuah buku keluaran UKM...ye, aku ni graduan lepasan UKM laaaa....bidang pengajaran Arab dan Tamadun Islam lagi...cuma rezeki aku menjadi guru Bahasa Malaysia hehehe

Ok..Ok...Ok...kembali kepada tajuk....rupanya tesis aku telah dibukukan....oh lalalala.....cuba tengok ni;





hah, nampak tak..ada tajuk "al-Musamarah: Tokoh Penyair pada Zaman 'Abbasi" tu?? inilah tajuk tesis aku..ingat lagi, pada mulanya aku kena tulis tesis tu dalam bahasa Arab....pergh jenuh bersilat nak tulis...tetapi apabila aku bertukar pensyarah penyelia..aku kena terjemahkan semula kepada bahasa Malaysia...tapi lagi bertaekwondo la aku...sebab..kebanyakan buku rujukan semuanya dalam bahasa Arab... ^_^

Apa-apapun itu adalah pengalaman dan kenangan untuk aku.... sudah tentu aku bersyukur kerana diberikan peluang untuk mempelajari bahasa Arab dengan mendalam...walaupun kerjaya aku sekarang berbeza. 

Aku pernah berkata kepada seorang senior aku dahulu yang aku berusaha untuk tidak melupakan ilmu bahasa Arab yang aku telah pelajari ini dengan mengamalkan membaca al-Quran....Namun selalunya aku sering terlupa....tak sempat....dan tentulah itu semuanya salah aku sendiri...

Jika aku berpeluang melanjutkan pelajaran ke peringkat sarjana nanti...aku rasa aku ingin mendalami bidang Tamadun Islam. Insya-Allah ;-)

Demi Masa....

Date/Time

Mouse over to see time


Putera Naga

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers