Monday 30 April 2012

Berapakah peratus sayang?

hahahaha.....jawab dalam hati ea pembaca blogku ini....kadang-kala terfikir juga di benakku ini...sebenarnya berapa peratus agihan kasih-sayang kita kepada insan-insan penting di sekeliling kita? adakah agihan itu sama rata...atau ada yang dapat lebih..ada yang dapat kurang?

kalau agihannya berbeza...siapa yang layak dapat lebih...dan siapa pulak layak dapat kurang?? hurmmmm...makin keliru pulak pemikiran aku ini....hahahaha

aku pernah dinasihati oleh seorang kawan....katanya <JANGAN BERIKAN CINTA KITA KEPADA SESEORANG DENGAN  SEPENUH HATI, KELAK HIDUP KITA JUGA AKAN MERANA>

pada mulanya, aku membantah nasihat tersebut...tetapi apabila ditakdirkan hati aku terluka...barulah aku sedar akan kebenaran kata-kata nasihat itu.... sangat sukar untuk bangkit daripada kekecewaan yang dialami....mujurlah ada rakan taulan dan keluarga yang membantu memulihkan kesedihan hati...

oleh itu, sekarang...aku mula menetapkan hati perasaan aku ini agar tidak memberikan 100% sayang..cinta...kasih kepada seseorang....yang layak mendapat 100% sayangku ini hanyalah Allah dan rasul-NYA.....barulah hidup kita ini sentiasa dirahmati dan diberkati.....insya'allah..


No comments:

Post a Comment

INARA AISYA

Terlalu pantas cara kelahiranmu, Inara Aisya. Asalnya ibu hanya ke klinik pakar O&G Hospital Ampang hanya untuk rutin pemeriksaan setela...