Sunday 3 March 2013

Tesis Aku Lahhhhh...

Assalamualaikum..

Hari ini hari Ahad...masa berehat di samping kerja-kerja sekolah yang tidak pernah nak surut...aku sepatutnya menyiapkan Headcount untuk subjek yang aku ajar...tapi aku jadi agak malas hehehe...ye la, setiap hari aku bekerja...termasuklah Sabtu..kerana aku mengajar kelas tambahan untuk murid UPSR....jadi, aku rasa aku nak rehat sekejap daripada memikirkan hal sekolah....

Oleh itu, aku pun berjalan-jalan ke blog yang ada dalam internet ini....tiba-tiba....jeng..jeng...jeng...aku terkesima...terkejut...teruja....apabila melihat sebuah buku keluaran UKM...ye, aku ni graduan lepasan UKM laaaa....bidang pengajaran Arab dan Tamadun Islam lagi...cuma rezeki aku menjadi guru Bahasa Malaysia hehehe

Ok..Ok...Ok...kembali kepada tajuk....rupanya tesis aku telah dibukukan....oh lalalala.....cuba tengok ni;





hah, nampak tak..ada tajuk "al-Musamarah: Tokoh Penyair pada Zaman 'Abbasi" tu?? inilah tajuk tesis aku..ingat lagi, pada mulanya aku kena tulis tesis tu dalam bahasa Arab....pergh jenuh bersilat nak tulis...tetapi apabila aku bertukar pensyarah penyelia..aku kena terjemahkan semula kepada bahasa Malaysia...tapi lagi bertaekwondo la aku...sebab..kebanyakan buku rujukan semuanya dalam bahasa Arab... ^_^

Apa-apapun itu adalah pengalaman dan kenangan untuk aku.... sudah tentu aku bersyukur kerana diberikan peluang untuk mempelajari bahasa Arab dengan mendalam...walaupun kerjaya aku sekarang berbeza. 

Aku pernah berkata kepada seorang senior aku dahulu yang aku berusaha untuk tidak melupakan ilmu bahasa Arab yang aku telah pelajari ini dengan mengamalkan membaca al-Quran....Namun selalunya aku sering terlupa....tak sempat....dan tentulah itu semuanya salah aku sendiri...

Jika aku berpeluang melanjutkan pelajaran ke peringkat sarjana nanti...aku rasa aku ingin mendalami bidang Tamadun Islam. Insya-Allah ;-)

No comments:

Post a Comment

INARA AISYA

Terlalu pantas cara kelahiranmu, Inara Aisya. Asalnya ibu hanya ke klinik pakar O&G Hospital Ampang hanya untuk rutin pemeriksaan setela...