Tuesday 9 December 2014

ILMY ANNUHA

Assalamualaikum,

Harapnya tidak terlewatlah aku bercerita tentang kelahiran bayi keduaku, Ilmy Annuha....walaupun sekarang ini, si comel da berusia 5 bulan...

Pejam celik...sekejap sahaja masa berlalu...aku masih ingat lagi 24 Jun 2014 yang lalu, aku mengalami cirit-birit yang teruk angkara minum 2 sudu besar minyak kelapa dara....masa tu kandunganku sudah 9 bulan..lagi 2 hari sahaja lagi due bersalin....orang kata, minum minyak kelapa dara dapat memudahkan bersalin..jadi, aku pun cuba.....huhuhu

Disebabkan sudah tidak tahan menanggung kesakitan cirit birit, akupun pergi ke bahagian kecemasan hospital ampang....aku terus dihantar ke bilik bersalin selepas doktor memeriksa bukaan rahim....da 4cm..

Aku agak blur juga sebab....akukan sakit cirit birit...bagi ubat tahan sakitla patutnya kan...kan....ni siap check bukaan rahim...pastu, doktor tu terus memecahkan air ketuban...erkkkkk

Aku dimasukkan ke dalam dewan bersalin pada waktu petang....4 jam selepas itu, lahirlah Ilmy Annuha.... :-)

Sakit bersalin tu perghhhhh...memang boleh mematahkan tulang2ku...lagi la sebab aku tak ambil sebarang ubat atau suntikan tahan sakit....tapi apabila mendengar tangisan baby Ilmy...terus hilang segala rasa sakit...ajaib sungguhlaa..

Aku berhempas pulas juga meneran...kena la juga torehan di situ...sebab aku da x boleh nak teran sungguh2....aku tak larat...bayangkanlah aku tak makan dan badan lemah akibat cirit birit...tetiba disuruh meneran....

Apa2pun, aku bersyukur....dapat juga baby girl seperti yang arwah mama idamkan.,...alhamdulillah...terima kasih Allah.


No comments:

Post a Comment

INARA AISYA

Terlalu pantas cara kelahiranmu, Inara Aisya. Asalnya ibu hanya ke klinik pakar O&G Hospital Ampang hanya untuk rutin pemeriksaan setela...