Friday 30 March 2012

Hidup Ini Satu Perjalanan.....

adakah hidup ini satu perjalanan? mungkin juga satu perjuangan....kita akan menempuh halangan setiap hari tidak kiralah sama ada kita bersedia atau tidak...bagi aku, hidup aku ini sangat mencabar....rintangan itu datang dari pelbagai arah....ada yang dapat aku tepis..ada yang dapat aku elak....namun ada juga yang aku terpaksa menerimanya dengan pasrah.

kadangkala aku sangat cemburu melihat kehidupan mereka yang lain....hidup aman bahagia...macam tiada apa-apa masalah yang mendatang....mengapa aku terpilih untuk menerima dugaan demi dugaan...adakah kerana aku ini makhluk yang penyabar....mungkinkah kerana Allah itu amat sayangkan aku???

aku pernah terbaca satu petikan yang mengatakan......dugaan, kesulitan, halangan yang datang itu ibaratnya seperti ukiran pada sebatang kayu.....rasanya memanglah menyakitkan......tetapi apabila dilihat hasilnya kemudian hari, kayu tersebut akan menjadi sebuah ukiran yang cantik.

sebenarnya, petikan inilah yang membantu aku untuk bangun dan terus melawan serta menempuhi segala halangan yang datang..aku sangat percaya suatu hari nanti, aku akan berasa segala kesulitan dan halangan yang aku hadapi ini amat berbaloi.

malahan sekarang ini pun, aku sudah dapat merasai bahawa dugaan yang aku tempuh selama ini telah menjadikan aku seorang insan yang kuat semangat, tidak lagi takut dengan apa-apa masalah....aku juga menjadi semakin dewasa dan matang serta berdikari.....

maafkan aku kerana tidak dapat menghuraikan segala permasalahan yang telah aku hadapi.....hanya yang benar-benar mengenaliku sahaja yang mengetahuimya.....tapi percayalah.....setiap hari aku hanya mampu menangis di dalam hati sahaja....biarkanlah orang di sekelilingku melihat senyuman manisku....

terima kasih kerana membaca...

No comments:

Post a Comment

INARA AISYA

Terlalu pantas cara kelahiranmu, Inara Aisya. Asalnya ibu hanya ke klinik pakar O&G Hospital Ampang hanya untuk rutin pemeriksaan setela...