Sunday 25 March 2012

29 MINGGU SUDAH

pejam celik...pejam lagi....nasib masih celik....alhamdulillah....sudah 29 minggu, hampir 7 bulan...insya'allah bulan Mei nanti, akan lahirlah cahaya mata yang kunanti-nantikan selama ini...aku sangat bersyukur kerana aku diberi peluang merasai nikmat bergelar seorang ibu....aku berpeluang mengalami proses kehamilan....

cuma di dalam hati ini, terasa goyah apabila memikirkan saat bersalin yang bakal tiba kelak...eh, bukan sahaja goyah...hati ini berdebar-debar...makin bertambah bulan kehamilan..makin bertambah ketakutannya....selalu juga aku termimpi-mimpi saat proses kelahiran....

aku cuba untuk hilangkan perasaan gementar ini dengan memikirkan si bayi yang bakal lahir...setelah menjalani beberapa kali imbasan...insya'allah....bayi pertamaku nanti ialah "putera naga"....hurmmmm.....saat ini, si putera naga menendang-nendang perutku....kadang-kala, dia bergerak-gerak ke kanan dan ke kiri...sungguh ajaib nikmat yang Allah berikan ini....di dalam perutku ada makhluk-NYA yang sudah berdenyut jantungnya...sudah boleh bergerak-gerak...masya'allah.......

kepada pembaca,

doakanlah kesihatan dan keselamatanku ini....semoga aku diberikan umur yang panjang untuk melihat dan mendidik anak-anakku.....insya'allah.....

No comments:

Post a Comment

INARA AISYA

Terlalu pantas cara kelahiranmu, Inara Aisya. Asalnya ibu hanya ke klinik pakar O&G Hospital Ampang hanya untuk rutin pemeriksaan setela...