Friday 31 May 2013

1 Jun 2006 yang lalu......................

1 Jun 2006 yang lalu,
Abahku telah pergi.....
menemui sang penciptanya...
seperti yang telah Dia janjikan...
Hidup ini ujian...
dan mati itu pasti..............

1 Jun 2006 yang lalu,
Aku kehilangan seorang lelaki...
yang sangat aku sayangi...
tempat aku mengadu....
tempat aku bermanja.......

1 Jun 2006 yang lalu,
Perginya dengan pesan....
Jagalah ibumu itu....
Tegurlah adindamu yang bertiga........
Nasihatilah mereka...
Sebagai kekanda yang tua...

1 Jun 2006 yang lalu,
Aku bagai patah sayap...
Aku bagai hilang arah...
Kerana semuanya di bahu...
Membuatkanku kelu hilang bicara....

1 Jun 2006 yang lalu,
Aku mula melangkah maju...
Mengatur tapak demi tapak....
Kadang kala aku terjatuh...
Selalunya aku tersungkur...
Merintih juga dalam hati...
Sukarnya hidup tanpa bapa...

1 Jun 2006 yang lalu,
Telah lama meninggalkanku...
Hampir tujuh tahun lamanya...
Aku sudah punya Irfan Aisy...
Senyuman dan gaya sepertimu abah....
Hilang separuh rinduku....

1 Jun 2006 yang lalu,
Kekal dalam lipatan kenangan...
Tak akan kulupakan...
Jasamu abah.....
Kasihmu abah....
Tegasmu abah....

Sesungguhnya kakyong tetap ingat dan mendoakan abah selalu....


No comments:

Post a Comment

INARA AISYA

Terlalu pantas cara kelahiranmu, Inara Aisya. Asalnya ibu hanya ke klinik pakar O&G Hospital Ampang hanya untuk rutin pemeriksaan setela...